我的妈咪和爹地

不知不觉我的妈咪已经不在这个世上13年。我心里从来没有忘记她,很惦记她。有多少日子我多么希望她还在我的身边一步一步教导我。有时后,我多么希望我可以像个小主公在她的身边撒娇,吵闹。我做错事,希望她可以讲我,可以包容我而告诉我错在那里。我好想好想她。我已经失去我的知己13年了!
前几可星期,我在拍我的同事的时候,发现她很象我妈咪。那时候,我希望她就是。做了这么久的摄影师,我都还没帮我妈妈拍过一张美美的照。我还没更她说句谢谢。她从我小时候就好好的教导我一定要作个有用的人。我虽然没有做过特别光荣的事不过我也没丢妈咪的脸。我只希望可以再跟她说句话。我希望我可以为我的事业感到骄敖和高兴。我多么希望第一个人知道我在加拿大毕业。我希望她是第一个人知道我在一个大公司一步一步的用工努力升职。我只想更她讲我很乖可以照顾自己,不用担心我。唯一没好好照顾的是我爸爸和弟弟。我希望我将来的日子可以好好的陪他们多点。我相信这也是我妈咪的心愿。

Comments

Anonymous said…
Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.
Little Li said…
Thanks for listening to me, venting angrily about my heated argument with my mum. After all, she's my one and only mum. So I apologized and explained my point of view. Her reply brought tears to my eyes
"I understand that you meant good. I'm the one who's not appreciative. Sorry if I hurt your feelings..." (from my mum)

Thanks French...for making me realised how fortunate I am for being able to enjoy attention and love from my mum, vice verse : )

Don't be sad ok, I will be your fake mum if you like...
Anonymous said…
相信你的妈咪知道你有今天的成就一定会为你感到骄傲和安慰。树欲静而风不止,子欲亲而亲不在,让我们一起珍惜现在所拥有的吧。SB

Popular Posts